Історія ліцею

Давним-давно, у 1995 році, районній владі довелося закрити напівпустий тоді дитячий садок масиву Виноградар. Думали- гадали: а що робити з приміщеннями, які залишилися порожніми і вирішили на місці колишньої садочки відкрити вже школу - «Фінансовий ліцей». «Ліцей», тому що «заклад нового типу для здібних старшокласників». А «фінансовий» - для отримання учнями основ підприємництва, фінансової грамотності » - Україна почала тоді шлях до ринкової економіки.

Пройшли роки, багато чого змінилося в державі та суспільстві. Деякі мрій, амбітні задуми не здійснилися. Але нова школа вистояла, набула визнання, стала популярною.

Дехто вважає, що повітря, атмосфера в ліції насичені дорослою симпатією і повагою до молодих мешканців, їх запитів і вподобань. Хтось посилається на якісну поетапну підготовку випускників до навчання в університетах. Інші зацікавлені взяти участь у найвищого рівня предметних олімпіадах та конкурсах-захистах Малої академії наук, де призами є престижні стипендії, в тому числі, від Президента України. Частина вважає найпопулярнішими об'єктами ліцею спортивні майданчики в холі, в залі, на подвір’ї…

Так сталося у новітній історій ліцею, що з березня 2020 року мала місце дворічна боротьба з коронавірусом. Під час епідемії відбулася практика «рваного» освітнього процесу, активне застосування дистанційних форм навчання, з’явилася психологічна готовність до несподіваних змін у навчальному ритмі занять. Усе це створило передумову поступової адаптації до освіти під час воєнного стану, який розпочався 24 лютого 2022 року.

Але перш, ніж управляти якістю освіти під час воєнного стану, потрібно було спробувати створити більш-менш безпечні умови для проведення освітнього процесу.

Вимушений згадати, що перший місяць з початку повномасштабного вторгнення взагалі не йшла мова про навчання. Тоді наш ліцей від підвалу до приміщень другого поверху перетворився на тимчасовий гуртожиток - прихисток для сімей наших співробітників та наших учнів, а також жителів навколишніх будинків.

Тоді довелося в режимі 24/7 вирішувати питання і харчування, і психологічної підтримки мешканців, і пропускного режиму, і патрулювання прилеглої території (ліцей на масиві Виноградар примикає до лісосмуги Пуща-Водиця, де тоді блукали диверсійно-розвідувальні групи ворога.

Але вже з двадцятих чисел березня 2022 року обережно розпочали вибіркову дистанційну освіту з трьох предметів – математики, української та англійської мов для тих категорій учнів, які на той час залишилися або в Києві, або мали можливість хоча б частково підключитися по інтернет - сервісам. А ще через місяць, у квітні відновили дистанційний освітній процес згідно навчального плану. Поступово розібралися з місцезнаходженням кожного учня та кожного учителя, розпочали впливати на їх повернення до навчання.

За літній період 2022 завдяки довірі та потужній допомозі батьків ліцею вдалося створити майже неможливе – з непристосованих підвальних приміщень утворити досить пристойне найпростіше сховище – бетонована підлога, оштукатурені та фарбовані стіни, освітлення, туалети, технічна та фільтрована вода, парти, стільці на всіх учнів, два основних та ще один запасний виходи.

Таким чином, з 1 вересня 2022 р. відкрилися очно для усіх сімей учнів та учителів, хто знаходився в цей час у Києві. А також паралельно запровадили інші форми освіти для тих, хто у той час не мав можливості для очного навчання.

А вже протягом нового навчального року вдалося, завдяки бюджетному фінансуванню, продовжити облаштування сховища, і що важливо, забезпечити припливно – витяжну вентиляцію, аварійний режим освітлення, надалі облаштували теплопункт та клас безпеки.

Влітку 2022 року довелося також гнучко підійти до набору нових учнів до базових 5-х класів. Перший етап набору провели у червні для тих, хто в цей час перебував або зміг повернутися до Києва. Усі процедури, з урахуванням карантинних обмежень та повітряних тривог вдалося пройти безпечно, враховуючи конкурс 3 учня на 1 місце. У серпні провели другий етап для тих, хто не зміг вступити до ліцею у червні. Так само у два етапи (червень та серпень) провели конкурсний набір учнів влітку 2023.

На усіх етапах – від початку війни і надалі - вдалося знаходити різні способи психологічної підтримки як учителів, так і учнів та їх батьків. Без зайвого перебільшення вважаю, що суттєву роль відігравала довіра до директора ліцею та його команди, як і кожного дня з початку повномасштабного вторгнення перебували на роботі, впливаючи, в першу чергу, на психологічний стан локальних лідерів – класних керівників. Ні повітряні тривоги, ні осінньо-зимові блекаути не спромоглися змінити наш поступ до переважно очної освіти.

З одного боку, формальні показники освіти вдалося втримати на стабільно високому рівні. Тим, що у нас і минулого, і цього літа є чимало медалістів, нікого не здивуєш. Так само і тим, що кожний четвертий учень – відмінник навчання. Трохи більше суттєвим є десятки призерів столиці з предметних олімпіад та конкурсів – захистів МАН, декілька призерів України теж.

Одночасно навіть збільшили досягнення у творчо-спортивній частині нашої освіти: знову, в 20-й раз стали чемпіонами Подільського району з настільного тенісу, отримали численних призерів столиці та, навіть, України з легкої атлетики, брали участь у першості з волейболу та стріт-болу.

Ставили спектаклі, брали участь у районних творчих конкурсах. Провели Спартакіаду ліцею зі стрибків у довжину, волейболу, підтягування, настільного тенісу. Відкрили секцію з фехтування. Взагалі, у теплий період року уся прилегла територія ліцею на перервах та після уроків рясніла учнями, які грали з м`ячем.

Але, вважаю, найголовніше, це довіра до ліцею – безпека, забезпеченість кадрами, спокій та рішучість у найкритичніших ситуаціях. Як результат, збільшення у новому 2023/24 н.р. на 25% кількості очних учнів.

Юрій Шукевич, директор ліцею

Наші переваги

  • Ми створюємо рівні можливості нашим учням для отримання якісної освіти.
  • Ми маємо висококваліфіковану команду вчителів, які забезпечують якісну освіту в ліцеї.
  • Ми створюємо навчальний простір, де кожний учень, незалежно від раси, національності, віросповідання, мови спілкування відчуває себе комфортно.
  • Ми виявляємо і розкриваємо таланти та потенціал наших учнів, намагаємося вибудувати для них індивідуальну траєкторію розвитку.
  • Ми надаємо можливість поглибленої предметної самореалізації мотивованим учням.
  • Ми постійно шукаємо шляхи для свого вдосконалення.
  • Ми підтримуємо співпрацю з ЗВО, науковими установами України.
  • Наша розвивально-виховна робота спрямована на розвиток самостійності й відповідальності та групової взаємодії наших унів.
  • Ми створюємо підвищений рівень особистої та соціальної безпеки для кожного учня, відсторонюємо їх від шкідливих звичок.
  • Ми пропонуємо для учнів 5х класів подовжений навчальний день.
  • У 5-7 класів у нашому ліцеї є власний комфортний навчально-розвивальний простір.
  • Ми надаємо щомісячні та цільові стипендії для найуспішніших учнів.
  • Сподіваємося, що Ви побачите ще більше наших переваг і здобутків під час навчання в нашому ліцеї. Усе пізнається в порівнянні. Приєднуйтеся!
Поділитися: