Вівторок, 31 Жовтень 2017 10:01

Зміни, без яких не можна

Задумуючись над тим, що треба і що не  треба змінювати у шкільний освіті, зокрема у нашій школі, приходжу до такого.

  1. Переконати кожного учня у  власній значимості, надихнути йому впевненості у своїх можливостях.
  2. Неухильно відходити від авторитарної педагогіки, запроваджувати найчастіше «цікаві» уроки з елементами критичного мислення. Тим самим і надалі збільшувати  рівень довіри та поваги до кожного вчителя.
  3. На уроках, якщо говоримо про «компетентністне» навчання, створювати цілісну картину світу. Учень повинен розуміти місце людини в природі та сутність природних явищ. Розуміти, навіщо саме зараз і в подальшому житті йому потрібні ці предметні знання.
  4. Задовольнити природні потреби кожного вчителя у самореалізації, ініціативі, творчому пошуку. Підсилити його смак до роботи, зменшити втому, професійне вигорання.
Неділя, 18 Червень 2017 13:34

Наша школа - Фінансовий ліцей

Визначним для нашого ліцею є рівень довіри учнів та їх батьків. Тільки якщо у кожного вчителя, директора високий рівень довіри, наша школа вважатиметься популярною, значимою, успішною.

Ми разом будуємо місце, де немає самих високих зарплат, але звідси не хочеться йти; місце, де творча атмосфера та якісний педагогічний продукт. Ми вміємо працювати і ця робота приносить нам радість та щастя.

Сьогодні в педагогічних університетах не вчать сучасній педагогіці. Тому всі вміння та знання приходять безпосередньо під час роботи. Ми кожного дня вчимося і передаємо учням, колегам, батькам те, що знаємо.

Педагогіка, вчителювання – чудове місце для кайфу, самоствердження. Саме головне – створити командний дух та атмосферу.

У нас немає і не може бути великих бюджетів. Тому визначальним є любов до своєї педагогічної професії, замішана на покликанні, певному місіонерстві, невичерпному оптимізмі, самоповазі, чіткому розумінні того, що саме ми і тільки ми закладаємо основи майбутньої, справді успішної України.

«Учителем треба народитися і бути незважаючи ні на що...»(Ісаак Кушнір).

«Якщо ми будемо навчати сьогодні так, як навчали вчора, то ми ризикуємо відібрати у наших дітей завтра.» (Джон Дьюї).

Субота, 02 Липень 2016 16:32

Моя залежність?

Перша думка: про що написати – про себе або про ліцей? Трохи пізніше з’являється усмішка – а хіба ця школа – «Фінансовий ліцей» - не зв’язала мене за 22 роки міцними путами? Хіба моє життя можливе без ліцею? Одночасно так хочеться впасти в оману і надумати зворотнє: «Хіба ліцей можливий без мене?».

Добре це чи не дуже, але за всі ці роки ліцей став сенсом мого життя, подразником честолюбства, помічником творчих ідей. Але ж це тільки з одного боку, а з іншого – мій «хрест», моя совість, а по суботах або у вечірній час - моя «тиха гавань».

Що вдалося нам з ліцеєм за роки співпраці? Школа, яка має власне обличчя.

Для тих сімей, яким це обличчя подобається, наша школа стає вірним товаришем у складній справі розвитку особистості дітей, що нам довіряють. Школа, яка постійно шукає щось краще, досконаліше.

Не дарма таке прізвище у директора – Ю.Шукевич.

Уже не перший рік повертаюся думками до пріоритетів ліцейної освіти – що головне, а що все ж таки другорядне. І знову утверджуюсь в думці: найперше – по – можливості, не зіпсувати здоров’я наших учнів. Не розумію знання, вистраждані будь-якою ціною.

Другий пріоритет – соціалізація, вміння спілкуватися з однолітками, вчителями тощо. Важливими є відчуття «я не один», «я потрібен», «мене люблять(поважають, сприймають)».

І нарешті, продуктивна освіта – знаннєвий, науковий розвиток, освітні компетенції – соціально-громадянська, підприємницька, мовно-комунікативна, здоров’язберігаюча.

Залишається тільки додати: якісна освіта не стільки надається, скільки набувається самими учнями.

Наша справа – створити для всіх рівні умови.

Напрямки

    Календар

    « Вересень 2018 »
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30