Ситуація з уроками учителів дистанційно поступово перейшла у контрольоване русло. Для цього підготував та надіслав на корпоративну електронну пошту 8 квітня інструкцію кураторам, а 9 та 13 квітня ще дві інструкції усім учителям, провів дистанційно в Zoom-і засідання педагогічної ради, атестаційної комісії, три наради.

Але із певних причин «пішли нерви» у частини батьків. Теж зрозуміло, у мене самого вдома учень 6-го класу. Навчання дітей вдома, поза школою для батьків виявилося новим викликом. Одні батьки відтепер працюючи вдома або вимушено не працюючи, щоденно увесь час проводили з дітьми, та ще й допомагали їм в організації навчання. Інші батьки, які продовжували працювати як і раніше, залишали дітей одних вдома, а ввечері дізнавалися про невивчені уроки. Треті відправили дітей до бабусь за межі Києва і частково втратили контроль за їх навчанням.

І всі разом зустрілися з технічними проблемами недосконалого або перевантаженого Інтернету, потреби ділити один персональний комп’ютер між декількома членами родини тощо.

Потрібно було реагувати…

                                                                                                 18.04.2020

 

 

Якщо б не цей «клятий короновірус», мені ще не один рік довелося залучати значну частину учителів до систематичного використання технологій дистанційної освіти. І це не дивно-підготовка вдома та проведення в ліцеї уроків за розкладом, перевірка учнівських зошитів, робота з класними журналами щоденно займали багато вчительського часу; нарешті, звичайні сімейні турботи та негаразди.

Не скидав з уваги і багаторічні освітні традиції, певний педагогічний консерватизм  самих досвідчених педагогів. Але сталося так як сталося…

З початку квітня на платформі  Google Class Room почав працювати і Віктор Федорович, та ще й як!

                                                                                                                       16.04.2020       

 

 

 

  Дійсно, процес дистанційної освіти ми організували досить швидко, з перших днів карантину. Але протягом березня зявилися перші ускладнення.

         Деякі учні перестали взагалі вчитися (дистанційно), їх батьки на контакт не виходили. Частина виконувала тільки окремі уроки. А у вчителів виникали зрозумілі запитання: чи ставити оцінку «1», якщо учень певний час не вчить його предмет або поки що чекати, нічого не ставити? Скільки чекати?

Зі свого боку, я втративши щоденну «живу» комунікацію з учителями та учнями, зрозумів, наскільки ускладнюється управління ліцеєм. Крім учителів, потрібно було також визначити нові ролі під час карантину моїх заступників, медпрацівника, практичного психолога, вихователів ГПД, секретаря, робітника, прибиральниць…

                                                                                                     12.04.2020

 

 

 Виявилося, що більшість  учителів  майже  спокійно  перейшли  на систематичну  дистанційну  освіту.  Але   для    невеликої  їх частини, яка  раніше  «не полюбляла  комп’ютер, Інтернет» тощо, така  освіта виявилася певним викликом.

         Тим не менш, протягом  березня  усі учителі, крім  Віктора Федоровича (фізкультура), почали  працювати   на  платформі  Google  Class  Room. Дехто тоді ж почав  вивчати  інші  ресурси, як то  відео конференції  Zoom.

Процес  пішов…

 

                                                                                                                                                                                                                             09.04.2020 р.

 

 

 

Так сталося, що стандартного ІІ семестра у цьому році не вийшло.

 Спочатку половина класів по черзі «карантинила» щозими звичним ГРВІ, а з кінця лютого Україну наздогнав так званий «короновірус».

І починаючи з 12 березня, учням було заборонено приходити до ліцею. Розпочалися уроки на відстані, дистанційні уроки._Добре,ще чотири роки тому ліцей розпочав регіональний експеримент з пошуку методик запровадження саме дистанційної освіти. Співпраця з Київським університетом ім. Бориса Грінченка спочатку вивела наших учителів на Moodle – платформу, а пізніше на більш доступну платформу Google Class Room. За цей час десь 60% вчителів кожного місяця попрацювали на платформі, інші тільки придивлялися.  Експеримент закінчився у листопаді 2019р., тоді ж столична комісія рекомендувала запровадження нових технологій у освітній процес ліцею. А з 12 березня почалися регулярні уроки на платформі Google Class Room.     

 

06.04.2020 р