Семінар-практикум: «Використання елементів музикотерапії в роботі практичного психолога»
31 жовтня 2019 року на базі Фінансового ліцею був проведений семінар-практикум: «Використання елементів музикотерапії в роботі практичного психолога».
Ведуча – Гречаник Марія Ігорівна, практичний психолог другої кваліфікаційної категорії, презентувала ігри та вправи для діагностики та розвитку групової взаємодії, які можна успішно використовувати в роботі з усіма учасниками освітнього процесу. Учасники мали можливість доторкнутися до активних форм музикотерапії. За допомогою музичної імпровізації є можливість працювати з почуттями, відносинами та музикою.

 

Звіт про проведення ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ №2

28 жовтня 2019 року відповідно до річного плану роботи Фінансового ліцею на 2019-2020 навчальний рік було проведено педагогічну раду за темою «Перші підсумки роботи в 5-их класах учителів Фінансового ліцею на засадах компетентнісного підходу  та адаптація учнів до системи ліцейної освіти (класно-узагальнюючий контроль освітнього процесу в 5-их класах ). Стан. Проблеми. Перспективи». Метою педради було вироблення нових підходів до виховання і навчання в умовах гуманізації, соціалізації й реалізації концепції детицентризму, пошуки способів впливу вчителів, класних керівників на процес адаптації, соціалізації, мислення учнів.

Теоретичні основи , які супроводжувалися презентацією, та аналіз роботи ліцею з даного питання виклала заступник директора з навчально-виховної роботи Ільченко Л.М.. Практичний психолог ліцею Гречаник М.І. зупинилася на результатах психодіагностичного дослідження процесу адаптації учнів 5-х класів до умов ліцейної освіти.  Педагоги виявили велику зацікавленість і активність в обговоренні теми педради та виконанні практичних інтерактивних завдань під керівництвом класних керівників 5-А класу Гринь Н.В. і 5-Б класу Гаврилюк Л.П.. Працюючи в групах, учителі створювали міні-проєкти «Образ невпевненого п’ятикласника», «Образ упевненого п’ятикласника», виконували вправи на розвиток критичного мислення (складали сенкан). 

У ході педагогічної ради поставлено ряд завдань для покращення перебігу адаптаційного періоду учнів, розвитку пізнавальної сфери, формуванню ефективного спілкування в колективі.

Із натхненням та поглибленими знаннями члени колективу будуть працювати й надалі.

Деталі проведення педагогічної ради можна переглянути в презентаціях, перейшовши за наступними посиланнями:  https://drive.google.com/open?id=1N8PzXiuRC7esfkT_oRUEBUsfxPiv16g-  (педрада №2)

                                  https://drive.google.com/drive/folders/1-XfTB2YeCXa8V3cdrHA6kW4-Y3wPN1t9?usp=sharing (посилання на фото)

 

Засідання №2 педагогічної ради Фінансового ліцею (план проведення)

Дата: 28 жовтня 2019 року

Час проведення: 10.00-12.00 (без перерви)

 

№з/п

Зміст

Відповідальні

 

1

Про виконання рішень педагогічної ради (протокол №1 від 29.08.2019р.):

- про оцінювання навчальних досягнень учнів ліцею та проведення діагностичних контрольних робіт у 2019-2020 навчальному році;

- про затвердження наставників за молодими вчителями;

- про організацію діяльності наукового товариства «НЛО» (МАН, гуртки, секції, учнівські проєкти) у 2019-2020 н.р.;

- про продовження дослідно-експериментальної роботи «Упровадження елементів дистанційного навчання школярів загальноосвітніх навчальних закладів».

 

 

 

Шукевич Ю.В. (10 хв)

Ільченко Л.М. (10 хв)

 

2

Перші підсумки роботи в 5-их класах учителів Фінансового ліцею на засадах компетентнісного підходу  та адаптація учнів до системи лілейної освіти (класно-узагальнюючий контроль освітнього процесу в 5-их класах ).Стан. Проблеми. Перспективи.

Шукевич Ю.В. (10 хв)

Ільченко Л.М. (10 хв)

Гречаник М.І. (10 хв)

Мартиненко Г.Б.(5 хв)

Семенова Л.П. (5 хв)

Гринь Н.В. (10 хв)

Гаврилюк Л.П. (10 хв)

Творча робота в групах (25-30 хв)

 

3

Про організацію роботи з обдарованими та талановитими учнями. Про підсумки І етапу Всеукраїнських предметних олімпіад та підготовка учнів до участі в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних дисциплін.

Ільченко Л.М. (10 хв)

 

4

Різне

5 хв-10 хв

 

 

 

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ ЗАСІДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ №1

Посилання на презетанцію до ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ №1 https://drive.google.com/open?id=1XZU8zzo759KRP-ZNOfSL9TP3DFKq7anf  

 

Дата проведення

№ з/п

Зміст

Доповідач

29 серпня 2019 року

1

Вітальне слово директора ліцею.

Шукевич Ю.В.

2

Про вибори секретаря педагогічної ради.

Шукевич Ю.В.

3

Про підсумки огляду готовності навчальних блоків і кабінетів до нового навчального року

Мартиненко Г.Б.

4

Про затвердження річного плану роботи Фінансового ліцею на 2019-2020 навчальний рік.

Шукевич Ю.В.

Ільченко Л.М.

5

Про затвердження структури навчального року та режиму роботи ліцею.

Ільченко Л.М.

6

Про організований початок 2019-2020 навчального року та особливості викладання навчальних предметів у 2019-2020 навчальному році.

Ільченко Л.М.

7

Про оцінювання навчальних досягнень учнів ліцею та проведення діагностичних контрольних робіт у 2019-2020 навчальному році.

Ільченко Л.М.

8

Про проведення перевідної практики в 2019-2020 навчальному році.

Ільченко Л.М.

9

Про затвердження наставників за молодими вчителями.

 

Ільченко Л.М.

10

Про організацію діяльності наукового товариства «НЛО» (МАН, гуртки, секції, учнівські проєкти) у 2019-2020 н.р.

Дворак І.Я.

11

Про продовження  дослідно-експериментальної  роботи 

«Упровадження  елементів  дистанційного  навчання  школярів  загальноосвітніх  навчальних  закладів»

Абакумова В.І.

Якубов С.В.

Стадніченко С.А.

12

Про внесення змін до  Положення про академічну доброчесність педагогічних працівників та здобувачів освіти ЗНЗ ІІ-ІІІ ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району м. Києва.

Гречаник М.І.

13

Про організацію роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в ліцеї.

Алексєйчук Є.Ю.

30 серпня 2019 року

1

Про проблеми вивчення предметів фізико-математичного циклу та можливі шляхи подолання їх.

Ільченко Л.М.

Аношина Н.І.

 

2

Про підсумки діяльності Фінансового ліцею в 2018-2019 навчальному році та завдання педагогічному колективу щодо підвищення якості освітнього процесу в 2019-2020 навчальному році.

Шукевич Ю.В.

                                

 

 

                                  

 

 

 

СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

ЗНЗ ІІ-ІІІ СТУПЕНІВ «ФІНАНСОВИЙ ЛІЦЕЙ»

ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ М.КИЄВА

Педагогічна рада

Методична рада

Методична проблема ліцею «Підви­щення якості та результативності ліцейної освіти в контексті вимог Нової української школи».

Методичні об’єднання:

№з/п

МО

Голова МО

Члени МО

Проблема МО

1

учителів суспільно-гуманітарного циклу

Падалко В.І.

Гаврилюк Л.П.

Гринь Н.В.

Дегтяренко А.А.

Резнік О.П.

Бакал О.В.

Ільченко Л.М.

Кот І.В.

Застосування інноваційних технологій на уроках суспільно-гуманітарного циклу з метою формування компетентного учня.

 

2

учителів природничо-оздоровчого циклу

Мірошниченко Т.А.

Грабовська Н.В.

Дяченко А.Г.

Шаміна О.Г.

Кочубей В.Ф.

Алексєйчук Є.Ю.

Чупріна О.С.

Підвищення якості та результативності сучасного уроку через впровадження інформаційних, мультимедійних та інших інноваційних

технологій в навчальний процес

 

3

учителів іноземних мов

Сорока В.Л..

Безух М.С.

Підтиченко Г.І.

Нагорна С.В.

Вовк Н.В.

Пєхова Л.В.

Розвиток комунікативних компетенцій учнів через використання інноваційних технологій навчання.

4

учителів фізико-математичного циклу

Аношина Н.І.

Шукевич Ю.В.

Абакумова В.І.

Ілюхіна В.В.

Тищук С.П.

Дворак І.Я.

Павлюк  К.О.

Бицюра Ю.В.

Кісіль Ю.В.

Стадніченко С.А.

Волкова Н.О.

Впровадження диференційованого навчання для підвищення якості освіти в Фінансовому ліцеї.

5

Класних керівників і вихователів ГПД

Кісіль Ю.В.

Гаврилюк Л.П.

Гринь Н.В.

Мірошниченко Т.А.

Павлюк  К.О.

Бакал О.В.

Дяченко А.Г.

Безух М.С.

Аношина Н.І.

Дегтяренко А.А.

Резнік О.П.

Кравчук В.Ю.

Галкова О.В.

Соколовська Н.В.

Шукевич Н.М.

Створення умов для виховання конкурентоспроможної особистості шляхом залучення ліцеїстів до позакласної діяльності

 

СПИСОК ЧЛЕНІВ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ

Ільченко Л.М. – голова ради, учитель української мови і літератури

Гречаник М.І. – секретар методичної ради,  практичний психолог

Алексєйчук Є.Ю.. – заступник директора з навчально-виховної роботи

Падалко В.І. – голова Мо суспільно-гуманітарного циклу

Мірошниченко Т.А.. – голова МО учителів природничо-оздоровчого циклу

Сорока В.Л..– голова МО учителів іноземних мов

Аношина Н.І. – голова МО фізико-математичного циклу

Кісіль Ю.В. -  голова МО класних керівників і вихователів ГПД

Семенова Л.П.. завідувачка бібліотекою

Підтиченко Г.І. – учитель англійської мови, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «Учитель-методист»;

Абакумова В.І. – учитель математики, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «Учитель-методист».

 

 

РОЗПОДІЛ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ ОБОВ’ЯЗКІВ

МІЖ ЧЛЕНАМИ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОМІСІЇ

ЗНЗ ІІ-ІІІ СТУПЕНІВ «ФІНАНСОВИЙ ЛІЦЕЙ»

ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ МІСТА КИЄВА


Шукевич Юрій Володимирович - голова атестаційної комісії
Організовує роботу по створенню необхідних умов для проведення атестації, роз’яснює педагогічним працівникам її мету та завдання, несе відповідальність за створення позитивної атмосфери у ході атестації.
Знайомить членів атестаційної комісії з Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України.
Розподіляє функціональні обов’язки між членами атестаційної комісії та контролює їх виконання.
Затверджує графіки засідань атестаційної комісії.
Здійснює контроль за правильністю оформлення документації.
Вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом відвідування уроків, позакласних заходів, вивчення рівня навчальних досягнень учнів.


Ільченко Людмила Михайлівна - заступник голови атестаційної комісії
Виконує обов’язки голови у випадку його відсутності.
Ознайомлюється з навчальною документацією щодо виконання педагогічним працівником, який атестується, своїх посадових обов’язків.

Аналізує результативність роботи адміністрації ліцею по вивченню системи роботи педагогічних працівників, які атестуються на вищу категорію та педагогічне звання в міжатестаційний період.
Вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом відвідування уроків, позакласних заходів, вивчення рівня навчальних досягнень учнів.


Гречаник Марія Ігорівна - секретар атестаційної комісії
Веде роз’яснювальну роботу щодо заповнення документації.
Приймає заяви від педагогічних працівників, які атестуються на вищу кваліфікаційну категорію та педагогічне звання.
Несе відповідальність за оформлення наступних документів:
- протоколів засідань атестаційної комісії;
- атестаційних листів;
- наказів щодо проведення атестації;
- підготовку матеріалів щодо клопотання перед атестаційною комісією ІІ рівня.
Складає графіки засідань атестаційної комісії.
Запрошує членів атестаційної комісії та педагогічних працівників, які атестуються, на засідання атестаційної комісії та несе відповідальність за їх присутність.
Вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом відвідування уроків, вивчення рівня навчальних досягнень учнів.

Здійснює психологічний супровід атестації педагогів.


 ЧЛЕНИ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОМІСІЇ

Семенова Людмила Петрівна
Слідкує за виконанням графіку засідань атестаційної комісії.
Дбає про соціальний захист, відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічних працівників, які атестуються.
Здійснює контроль за своєчасним та якісним поданням в атестаційну комісію атестаційних матеріалів атестаційною комісією ліцею.
Вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом відвідування уроків, позакласних заходів, вивчення рівня навчальних досягнень учнів.  

 


Мірошниченко Тетяна Анатоліївна

Аношина Наталія Іванівна

Падалко Валентина Іванівна
Несуть відповідальність за методичне забезпечення атестації педагогічних працівників ліцею та якісне і своєчасне оформлення необхідної документації для атестаційної комісії, аналізують їх участь у фахових конкурсах та інших заходах.

Надають методичну допомогу педагогічним працівникам, які атестуються у проведенні показових уроків та виховних заходів, аналізують їх участь у роботі методичних об’єднань.
Вивчають педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом відвідування уроків, вивчення рівня навчальних досягнень учнів.

 

 

                                                  

Графік роботи атестаційної комісії

ЗНЗ ІІ-ІІІ ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району міста Києва

в 2019-2020 навчальному році

 

№ з/п

Зміст роботи

Термін

Відповідальний

Примітка про виконання

1

Засідання атестаційної комісії з розгляду питань:

· розподіл обов’язків між членами атестаційної комісії;

· затвердження графіку роботи атестаційної комісії.

До 30.09.2019р.

Голова атестаційної комісії Шукевич Ю.В.

 

2

Оформлення стенду щодо питань атестації педагогічних працівників

Вересень –жовтень 2019р.

Заступник голови АК Ільченко Л.М.

 

3

Опрацювання законодавчої, правової та нормативної документації з питань атестації педагогічних працівників

Вересень 2019р.

Голова, заступник голови АК

Шукевич Ю.В., Ільченко Л.М.

 

4

Ознайомлення  педагогічних працівників, що атестуються,  із Типовим положенням  про атестацію .

Жовтень 2019р.

Голова атестаційної комісії Шукевич Ю.В.

 

5

- Подання директором ліцею списків педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації, із зазначенням результатів попередньої атестації  та строків проходження курсів підвищення кваліфікації, до відповідних атестаційних комісій;

- Подання педагогічними працівниками заяв про позачергову атестацію до відповідних атестаційних комісій;

- Подання  директора ліцею про присвоєння педагогічному працівникові вищої кваліфікаційної категорії, педагогічного звання або у разі зниження педпрацівником рівня педагогічної діяльності.

До 10.10.2019р.

Заступник голови АК Ільченко Л.М., секретар АК Гречаник М.І.

 

6

Провести засідання АК з питань:

-                    затвердження списків  педагогічних працівників ліцею , які атестуються;

-       прийом рішення про перенесення строку чергової атестації(за потребою) ;

-       затвердження графіка атестації та плану заходів;

-       закріплення членів АК за педагогами, які атестуються (за потребою).

Після 10.10.2019р.

Голова атестаційної комісії Шукевич Ю.В.

 

7

Складання індивідуальних графіків підготовки й проходження атестації вчителями ліцею

До 20.10.2019р.

Члени АК

 

8

Відвідування освітніх заходів під час вивчення системи досвіду роботи педагогів, що атестуються (згідно з індивідуальними графіками підготовки й проходження атестації)

Листопад-березень

Члени АК

 

9

Засідання атестаційної комісії (за потребою)листопад-березень

Листопад-березень

Голова атестаційної комісії Шукевич Ю.В.

 

10

Подання до атестаційної комісії характеристики діяльності педагогічних працівників у між атестаційний період

До 01.03.2019р.

Заступник голови АК Ільченко Л.М., секретар АК Гречаник М.І.

 

11

Ознайомлення педагогічних працівників з характеристиками їхньої діяльності

Не пізніше як за 10 днів до проведення атестації

Голова атестаційної комісії Шукевич Ю.В.

 

12

Оформлення атестаційних листів на кожного педагогічного працівника, який атестується, у двох примірниках

До 15.03.2019р.

Секретар АК Гречаник М.І.

 

13

Завершити роботу з атестації педагогічних працівників

До 01.04.2019р.

Голова атестаційної комісії Шукевич Ю.В.

 

14

Засідання атестаційних комісій з розгляду питань відповідно до повноважень

До 01.04.2019р

До 10.04.2019р.

До 25.04.2019р.

 

 

 

 

                                                      

План роботи атестаційної комісії

ЗНЗ ІІ-ІІІ ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району міста Києва

в 2019-2020 навчальному році

 

з/п

Зміст роботи

Термін виконання

Примітка про виконання

І. Організаційні  питання  щодо  проведення  атестації

1

Проаналізувати стан охоплення систематичною атестацією у 2019 – 2020 н.р. педпрацівників, які проходили попередню атестацію у 2014-2015 н.р.

До 10.09.2019р.

 

2

Ознайомлення членів комісії з наказом про створення атестаційної комісії

Вересень 2019р.

 

3

- Подання директором ліцею списків педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації, із зазначенням результатів попередньої атестації  та строків проходження підвищення кваліфікації, до відповідних атестаційних комісій;

- Подання педагогічними працівниками заяв про позачергову атестацію до відповідних атестаційних комісій;

- Подання  директора ліцею про присвоєння працівнику кваліфікаційної категорії, педагогічного звання або у разі зниження педпрацівником рівня педагогічної діяльності.

До 10.10. 2019 р.

 

4

Видання наказу про атестацію педпрацівників

До 20.10.2019 р.

 

5

Проведення засідань атестаційної комісії

Протягом року

 

6

Складання графіку проходження атестації вчителями ліцею

До 20.10.2019р.

 

7

Провести засідання АК з питань:

-         розподіл обовязків між членами АК;

-         затвердження плану роботи та тематики  засідань  АК;

-         затвердження списків  педпрацівників ліцею , які атестуються;

-         прийом рішення про перенесення строку чергової атестації(за потребою) ;

-         затвердження графіка атестації та плану заходів;

-         закріплення членів АК за педагогами, які атестуються.

 

До 10.09.2019 р.

 

До 20.10.2019 р.

 

ІІ. Індивідуальна робота з учителям

1

Ознайомити кожного вчителя з кваліфікаційними вимогами до категорій та державними документами, які регламентують проведення атестації:

-         порядком оформлення атестаційних матеріалів;

-         планом-графіком проведення атестації

Жовтень 2019 р.

 

2

Провести індивідуальні консультації для педагогічних працівників з питань підготовки та методики проведення атестації.

Жовтень 2019 р.

 

3

Надавати допомогу при підготовці до виступів на педрадах, семінарах, творчих звітів.

Протягом року

 

4

Надавати консультації з питань, які виникатимуть у процесі атестації.

Протягом року

 

5

Проводити співбесіди з учителями, які атестуються , за результатами внутрішньошкільного контролю за якістю навчальних досягнень учнів.

Протягом року

 

6

Проводити консультації щодо вимог оформлення матеріалів атестації

Жовтень 2019р. березень 2020р.

 

7

Проаналізувати індивідуальні творчі плани самоосвіти вчителів, які атестуються.

Жовтень 2019 р.

 

8

Заслухати на педагогічній раді виступи з досвіду вчителів, які атестуютьсяатестуютьсяд неї.бо позачергової атестації чи відмову від неї.

.

Березень 2020р.

 

9

Проводити співбесіди з учителями, що атестуються,  з актуальних питань реформування освіти та нових педтехнологій.

Протягом року

 

10

Провести засідання атестаційної комісії:

-         Про хід вивчення системи роботи  учителів, які атестуються, членами АК;

-         Про вироблення рекомендацій окремим категоріям педпрацівників  , які атестуються;

-         про результати проходження  курсової підготовки учителями, що атестуються.

Січень 2020 р.

 

ІІІ. Вивчення роботи учителів

1

Здійснювати контроль за веденням планів самоосвіти, шкільною документацією, участю у різних формах методичної роботи

Протягом року, за планом

 

2

Здійснювати контроль за участю вчителів у реалізації завдань, передбачених  методичною проблемою ліцею, за роботою з обдарованими дітьми.

Протягом року

 

3

Здійснити перевірку робочих місць учителів, які атестуються, стану їх навчально – матеріальної бази  для проведення уроків

До 15.03.2020р.

 

4

Організувати відвідування уроків, позакласних заходів учителів, що атестуються (графік показових заходів)

До 15.03.2020 р.

 

5

Провести контрольні зрізи навчальних досягнень учнів у класах, в яких працюють учителі, що атестуються (за потребою)

Грудень 2019р.

 

6

Залучити вчителів, що атестуються, до випуску методичних бюлетенів.

Протягом року

 

IV. Узагальнення матеріалів з атестації

1

Організувати проведення творчих звітів учителів, що атестуються у 2019 – 2020 н.р.

За графіком

 

2

Ознайомити учителів з атестаційними характеристиками

До 01.03.2020 р.

 

3

Здійснити комплексну перевірку матеріалів атестації педпрацівників

До 15.03.2020 р.

 

4

Провести засідання АК з питань:

1). Підсумки атестації педагогічних працівників у 2019 – 2020 н.р.

2) Підсумки роботи АК у 2019 – 2020 н.р.

До 23.03.2020 р.

 

5

Подати узагальнені матеріали роботи АК до районного управління освіти Подільського району

До 01.04.2020 р.

 

 

 

ЗАХОДИ

 з  підготовки  й  проведення  атестації

 педагогічних працівників

ЗНЗ ІІ-ІІІ ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району міста Києва

в 2019-2020 навчальному році

№з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідаль-

ний

Примітка про виконання

1

Переглянути перспективний план атестації, внести необхідні зміни.

Серпень

Ільченко Л.М.

 

2

Ознайомлення колективу з нормативними та директивними документами щодо атестації.

Вересень-жовтень

Ільченко Л.М.

 

3

Складання попереднього списку вчителів, які атестуватимуться в 2019 – 2020 н.р.

Вересень

Шукевич Ю.В..

 

4

Видати наказ про створення атестаційної комісії.

До 20.09.

Шукевич Ю.В..

 

5

Прийом заяв від педпрацівників  щодо проходження позачергової атестації, відмови від атестації.

Складання списку учителів, що атестуються у 2019 – 2020 н.р.

До 10.10.

Шукевич Ю.В...

 

6

Видати наказ про проведення атестації педпрацівників школи у 2019– 2020 н.р.

До 20.10.

Шукевич Ю.В..

 

7

Поновити матеріали у куточку «Атестація у школі»

Жовтень

Листопад

Ільченко Л.М.

 

8

Затвердження графіка атестації, ознайомлення вчителів з терміном проведення атестації

Жовтень

Шукевич Ю.В..

 

9

Надати РУО  відомості про атестацію вчителів на кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та присвоєння (підтвердження) звання «старший учитель», «учитель – методист»

Жовтень

Ільченко Л.М.

 

10

Ознайомлення з роботою вчителів, вивчення системи роботи, проведення експертного оцінювання їхньої кваліфікації, професійної компетентності, педагогічного професіоналізму, якості педагогічної діяльності.

 

До 15.03.

 

Члени  атестаційної комісії

 

11

Підготувати матеріали про результативність роботи педагогів, які атестуються,  за 5 років.

Січень, лютий

Ільченко Л.М.

 

12

Огляд навчальних кабінетів з метою перевірки  особистого вкладу кожного вчителя, що атестується,  у створенні навчальної бази кабінету.

Січень -лютий

Адміністрація

 

13

Проведення  показових уроків та позакласних  заходів

За  окр. графіком

Учителі, що атестуються

 

14

Провести співбесіди з педагогами, відвідати уроки, провести контрольні зрізи знань учнів з метою обєктивної оцінки роботи педагога

До 15.03

Члени  атестаційної комісії

 

15

Перевірити шкільну документацію: плани, журнали, учнівські зошити тощо

До 15.03

Ільченко Л.М.

Члени АК

 

16

Провести анкетування учнів, батьків з метою визначення рейтингу педагогів, які атестуються

До 15.03

Практ.психолог Гречаник М.І.

 

17

Ознайомити колектив з творчими лабораторіями педагогів, які атестуються, заслухавши  звіти кожного.

Березень

Члени атестаційної комісії

 

18

Ознайомлення з атестаційною характеристикою вчителів, які атестуються, під підпис

До 01.03.

Голова атестаційної комісії

 

19

Провести підсумкове засідання атестаційної комісії, де розглянути атестаційні матеріали, заслухати педагогів, які атестуються.

Березень 2020р.

Голова  атестаційної комісії

 

20

Подання  звіту  про  підсумки  атестації педпрацівників  у РУО.

До 01.04

Ільченко Л.М.

 

21

Видання наказів за підсумками атестації

Квітень

Шукевич Ю.В..

 

22

Вручення атестаційних листів

Після рішення АК

Шукевич Ю.В..

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

  

 ЗВІТ

ПРО МЕТОДИЧНУ РОБОТУ

В ЗНЗ ІІ – ІІІ СТУПЕНІВ

«ФІНАНСОВИЙ ЛІЦЕЙ»

ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ М.КИЄВА

ЗА 2018 -2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК


 Методична робота в Фінансовому ліцеї здійснюється згідно річного плану роботи ліцею, відповідно до Конституції України, Закону України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про мови", Державної Національної програми "Освіта XXI століття", інструктивно-методичних матеріалів та нормативних документів Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

У 2018-2019 н.р. педагогічний колектив продовжив роботу над методичною проблемою "Підвищення якості та результативності ліцейної освіти в контексті вимог нової української школи" .
    Педагогічний колектив працював над наступними завданнями: 
- спрямування роботи всіх методичних структур над єдиною методичною проблемою; 
- удосконалення роботи педагогів у контексті роботи над проблемною темою; 
- аналіз напрацьованого практичного досвіду; 
- система моніторингових досліджень навчальних досягнень учнів, вихованців,тестування учнів і батьків; 
- аналіз діагностування рівня вихованості, розвитку учнів.

Відповідно до освітніх програм Фінансового ліцею на 2018-2019 н.р. перед методичною роботою постали такі виклики:

- система оцінювання  навчальних досягнень учнів та періодичного моніторингу результатів навчання (у тому числі директорськими контрольними роботами);

- проектні технології освітнього процесу(урочна, ліцейна позаурочна й позаліцейна складові, у тому числі дистанційного навчання);

- система розвивально-виховного впливу на ліцеїстів;

- система конкурсного відбору кваліфікованих та перспективних учителів і спеціалістів, постійного підвищення їх кваліфікації й внутрішньої ліцейної атестації;

- система психолого-педагогічної підтримки та тьюторського супроводу окремих учнів, у тому числі виокремлення та супроводу обдарованих особистостей;

- система дотримання академічної доброчесності (учителі, учні);

- система опитування учнів за методикою «Учитель очима учнів», а також батьків та співробітників;

- система стипендіально-мотиваційної підтримки учнів та вчителів;

- система періодичного контролю показника професійної деформації (вигоряння) учителів та адміністрації;

- система науково-консультативного нагляду та діагностики розвитку колективу.

На даному етапі реалізації методичної теми були проведені: засідання методичної ради ліцею,  практичні семінари, робота діагностичних і моніторингових груп, захист інноваційних проектів (дистанційне навчання Абакумова В.І.), круглі столи, методичні виставки, показові уроки, публікації у фаховій літературі , участь у вебінарах тощо.

Скоординована робота над єдиною методичною проблемою забезпечила взаємозв'язок усіх напрямів підвищення фахової майстерності та диференційований підхід до вибору форм і змісту методичної роботи з урахуванням індивідуальних потреб, інтересів та фахового рівня колективу.

 

Тематика педагогічних рад

Традиційною формою, школою професійної майстерності є засідання педагогічних рад  -  досягнень педагогічної науки й перспективного досвіду.

Із метою реалізації методичної проблеми, було проведено протягом навчального року педагогічні ради з питань: 

1.Що означає Нова Українська Школа (НУШ) для Фінансового ліцею:реалії та нові можливості (доповідач директор ліцею Шукевич Ю.В.)

2.Затвердження річного плану роботи Фінансового ліцею на 2018-2019 навчальний рік (доповідач директор ліцею Шукевич Ю.В.).

3.Затвердження навчального плану, структури 2018-2019 навчального року та режиму роботи Фінансового ліцею на 2018-2019 навчальний рік (доповідач заступник директора ліцею з НМР Абакумова В.І.).

4.  Про ознайомлення з нормативними документами, які регламентують роботу Фінансового ліцею  в 2018-2019 н. р. ( наказами та листами МОНУ), надання методичних рекомендацій щодо викладання предметів (доповідач заступник директора ліцею з НМР Абакумова В.І.).

5. Затвердження наставників за молодими вчителями (доповідач заступник директора ліцею з НМР Абакумова В.І.).

6.Про оцінювання учнів ліцею та проведення діагностичних контрольних робіт у 6-11-х класах (доповідач директор ліцею Шукевич Ю.В.).

7.Підсумки І етапу та підготовка учнів до участі в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних дисциплін (доповідач заступник директора ліцею з НМР Абакумова В.І.).

8. Перші підсумки роботи в 5-х класах учителів Фінансового ліцею на засадах компетентнісного підходу та адаптація учнів до системи ліцейної освіти (доповідач директор ліцею Шукевич Ю.В.).

9. Адаптація учнів 10-х класів до результативного навчання в ЗНЗ ІІ-ІІІ ступенів «Фінансовий ліцей».

10.Підсумки ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних дисциплін та ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу – захисту науково-дослідницьких  робіт учнів-членів МАН (доповідач заступник директора ліцею з НМР Абакумова В.І.).

11.Про створення методичної ради ліцею(доповідач директор ліцею Шукевич Ю.В.).

12. Затвердження наставників за молодими вчителями (доповідач директор ліцею Шукевич Ю.В.)..

13. Про затвердження Проекту Положення про академічну доброчесність педагогічних працівників та здобувачів освіти ЗНЗ ІІ-ІІІ ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району м. Києва (доповідач голова методичної ради ліцею Ільченко Л.М.).

14. Безпечна школа: «маски болінгу» (доповідачі: заступник директора ліцею з НВР Пшеничнюк Д.А., практичний психолог Гречаник М.І.,

шкільний офіцер поліції Куцевич О.Ю.).

15.Про проведення державної підсумкової атестації в 2018-2019 навчальному році  в 9-х класах з предмету за вибором педагогічної ради навчального закладу (доповідач голова методичної ради ліцею Ільченко Л.М.).

.

Методична рада

Методичну роботу в ліцеї очолює методична рада, до складу якої входять голови методичних об'єднань  та досвідчені вчителі. Спільно з науковими керівниками-кураторами Линьовою Іриною Олексіївною та Линьовим Костянтином Олександровичем була розроблена структура методичної роботи в ліцеї (див.додаток).

Метою діяльності методичної ради є організація та координація методичного забезпечення освітнього процесу й методичного навчання педагогічних кадрів. Методична рада працювала згідно з розробленими заходами та складеним планом. На засіданнях методичної ради розглянуті такі важливі питання методичної роботи:

1. Про підсумки результативності методичної роботи в 2017-/2018 навчальному році. Завдання на 2018/-2019 навчальний рік. Розподіл обов’язків між членами методичної ради.
2. Про схвалення планів та структури методичної роботи (МО, методична рада).
3. Про організацію роботи над єдиною методичною проблемою "Підвищення якості та результативності ліцейної освіти в контексті вимог нової української школи"
 . Обговорення плану роботи.
4. На шляху до Нової української школи. Обговорення заходів із впровадження державних стандартів освіти в 2018-2019 навчальному році.
5. Про навчальні програми, підручники й навчально-методичні посібники, рекомендовані для використання в 2018/2019 н.р..
6. Про підготовку учнів до участі в предметних олімпіадах.
7. Про проведення предметних тижнів. Погодження графіка.
8. Про участь вчителів школи у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року - 2019»
9. Огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури.

10. Про підсумки І етапу учнівських олімпіад та підготовку учнів до участі у ІІ-ІІІ етапі Всеукраїнських олімпіадах, конкурсах-захистах науково дослідницьких робіт слухачів МАН.
11. Про атестацію педагогічних працівників у 2018-2019 навчальному році
12. Про виховання в учнів стійкої позитивної мотивації навчальної діяльності як важливий фактор формування соціально активної особистості.
13. Про роботу за І семестр та підсумки моніторингу якості освіти в закладі за І семестр 2018-2019 навчального року.

14. Про проведення творчих звітів учителів, які атестуються.

15. Про результати участі педпрацівників у конкурсі «Учитель року 2019»
16. Про підсумки курсової перепідготовки у 2018 році.
17. Робота педагога з питань підготовки учнів до ЗНО та ДПА.

18. Затвердження ППД вчителів та занесення до картотеки.

19. Результативність участі учнів в олімпіадах, конкурсах: позитивні зрушення та проблеми.

20. Про підсумки методичної роботи в ліцеї за 2018-2019 навчальний рік.

21. Про роботу методичних об’єднань щодо вдосконалення педагогічної майстерності та фахового рівня педагогів за 2018-2019 навчальний рік.

22. Про підсумки проведення предметних тижнів.

23. Про роботу з обдарованими учнями ліцею.

Усі засідання методичної ради були змістовні, цікаві, зроблені висновки, вироблені методичні рекомендації.

 

Атестація вчителів та курсова перепідготовка

Підвищенню освітнього рівня педагогів значною мірою сприяє проведена у встановленому порядку атестація вчителів.

Адміністрація ліцею приділяє велику увагу проведенню атестації педагогічних працівників, що дає змогу виявити їх професійний, фаховий рівень. Атестація педагогічних працівників у 2018–2019 н.р. проводилася відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» (ч.1,ст.32), «Про загальну середню освіту» (ч.1,ст.27), «Про позашкільну освіту» (ст.25), Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 №930, зареєстрованим Міністерством юстиції України 14.12.2010 за №1255/18550, зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 №1473, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.01.2012 за №14/20327, та змінами затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013 №1135, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.08.2013 за №1417/23949, наказу Управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації «Про створення атестаційної комісії ІІ рівня, затвердження їх складу і проведення атестації керівних та педагогічних працівників закладів освіти району у 2018-2019 н.р.» та з метою активізації творчої професійної діяльності, підвищення персональної відповідальності за результати навчання і виховання підростаючого покоління.

Згідно з перспективним планом атестації 2018-2019н.р., наказів по ліцею „Про створення атестаційної комісії для проведення атестації педагогічних працівників у 2018–2019 н.р.”, «Про атестацію педагогічних працівників у 2018-2019н.р.» атестувалося 6 педпрацівників та завбібліотекою: Абакумова В.І., Підтиченко Г.І., Бицюра Ю.В., Нагорна С.В., Безух М.С., Пшеничнюк Д.А.,СеменоваЛ.П.
    Усі педагоги своєчасно пройшли курси підвищення кваліфікації, про що підтверджують посвідчення. 

Аналіз цифрових показників результатів атестації свідчить про стабільність кваліфікаційного зростання педагогічних кадрів: у 2018-2019 н.р. атестовано на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії учителів: Підтиченко Г.І., учителя англійської мови, на підтвердження вищої кваліфікаційної категорії та звання «Учитель-методист», Бицюру Ю.В., учителя економіки, на підтвердження вищої кваліфікаційної категорії та звання «Учитель-методист», Нагорну С.В., учителя німецької мови, на підтвердження вищої кваліфікаційної категорії ; атестовано на присвоєння першої кваліфікаційної категорії Пшеничнюка Д.А., учителя курсу «Людина і світ», польської мови, трудового навчання та Безух М.С., учителя трудового навчання, зарубіжної літератури, польської мови, вихователя ГПД; атестовано на підтвердження вищої кваліфікаційної категорії та на  присвоєння звання «Учитель-методист» вчителя математики Абакумову В.І..

Відбулися творчі звіти вчителів, які атестувалися. План роботи атестаційної комісії виконаний. Не було жодних скарг й зауважень з боку медпрацівників, які атестувалися, до роботи членів атестаційної комісії .

 

Творчі звіти вчителів

У  ході атестації проводяться творчі звіти вчителів. 

21 лютого 2019 року у Фінансовому ліцеї відбувся майстер-клас учителя математики вищої кваліфікаційної категорії, звання «Старший учитель», Абакумової Валентини Іванівни.

Валентина Іванівна презентувала свій досвід роботи з проблеми «Інверсне навчання з математики (упровадження дистанційного навчання)» перед учителями математики Подільського району м. Києва.

        

Олімпіади, МАН, конкурси

Педагогічний колектив ліцею протягом 2018-2019 н.р. усю діяльність спрямував на підвищення ефективності навчально-виховного процесу й реалізацію зокрема такого напряму як покращення методичної роботи з обдарованими дітьми (розширено й уточнено банк обдарованих учнів ліцею), розширення роботи із залучення учнів до участі у предметних конкурсах, олімпіадах, МАН. Підготовка до проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін розпочинається з перших днів навчального року. У вересні 2018 року було складено план організації і проведення олімпіад з базових дисциплін на шкільному етапі. Результатом плідної роботи ліцею стали переможцями ( 84учні) районних предметних олімпіад з базових дисциплін:

-         українська мова і література – 11 учнів;

-         образотворче мистецтво – 1 учень;

-         інформатика – 1 учень;

-         зарубіжна література – 6 учнів;

-         географія – 17 учнів;

-                       історія – 2 учнів;

-                       математика – 5 учнів;

-                       психологія – 1 учень;

-                       економіка – 12 учнів;

-                       біологія – 6 учнів;

-                       хімія – 2 учнів;

-                       фізична культура – 2 учнів;

-                       фізика – 2 учнів;

-                       англійська мова – 13 учнів;

-                       інформаційні технології -3 учнів.

Але, на жаль, протягом останніх років відстежується стабільно достатня результативність участі учнів ліцею в ІІІ(міському) та IV (Всеукраїнському) етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад:

-         переможців і призерів ІІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад – 19 учнів;

-         переможців і призерів міського конкурсу з українознавства – 2 учнів;

-         переможців і призерів ІІІ етапу Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика – 4 учнів;

-         переможців і призерів ІІ етапу конкурсу-захисту робіт МАН – 7 учнів;

-         переможців IVетапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з економіки – 2 учнів.

У ліцеї створено шкільне наукове товариство учнів-членів Київської Малої академії наук учнівської молоді (Київського відділення Малої академії наук України), у якому працюють такі секції: українська література (українська мова й література);; зарубіжна література;  англійська мова, математика; економіка.

Учні ліцею не лише беруть участь у роботі МАН, а й регулярно показують непогану результативність на II етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України. Координує роботу  шкільного наукового товариства учнів-членів Київської Малої академії наук учнівської молоді  учитель математики Дворак І.Я.

У 2018-2019 навчальному році призерами ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України стало 7 учнів. Їхні роботи відзначалися актуальністю, науковістю, складністю, повнотою розкриття тем, аргументованістю висновків, творчістю, науковим стилем і грамотністю виконання, якістю оформлення.

 

         Школа молодого вчителя

У Фінансовому ліцеї  працює «Школа молодого вчителя», метою якої є формування професійних умінь і навичок, які відповідають вимогам педагогічної науки й практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів перспективного педагогічного досвіду Приділяється увага роботі з молодими вчителями, що приходять на роботу до освітнього закладу. За кожним молодим спеціалістом закріплюється наставник – досвідчений педагог, який надає методичну допомогу. Наставництво закріплюється на підставі наказу, що видається щорічно в освітньому закладі.

 

       Предметні методичні об`єднання 

Важливе місце у структурі організації методичної роботи в колективі належить організації діяльності методичних об’єднань:

-            учителів суспільно-гуманітарного циклу (голова МО Падалко В.І.);            

- учителів іноземної мови (голова МО Пєхова Л.В.);

- учителів фізико-математичного циклу (голова МО Аношина Н.І..),

- учителів природничо-оздоровчого циклу (голова МО Мірошниченко Т.А..).

Структура методичної роботи забезпечує виконання запитів, потреб і побажань учителя, бо її модель створена з урахуванням рівня професійної майстерності кожного вчителя, на діагностичній основі.

Разом з тим серед резервів удосконалення методичної роботи з педагогічними кадрами можна вказати на те, що не в повній мірі відповідає вимогам шкільний методичний кабінет. Недостатньою мірою узагальнюється перспективний педагогічний досвід. Не всі педагоги з вищою кваліфікаційною категоріями займаються дослідницькою діяльністю та висвітлюють свої надбання у педагогічній пресі.

Ліцей знаходиться на шляху інноваційної діяльності, адміністрація бере до уваги специфіку діяльності педагогічних кадрів закладу, намагається вийти на новий рівень розвитку системи методичної роботи.

Результативність роботи з обдарованими учнями вимірюється участю і результатами у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових навчальних дисциплін, різноманітних учнівських конкурсах.

Проте не всі шкільні методичні об’єднання проводять результативну роботу з підготовки учнів до участі в інтелектуальних турнірах та конкурсах.

Підсумки ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з деяких навчальних предметів, зокрема з математики, фізики, хімії, української мови і літератури тощо за 2018-2019 навчальний рік показали, що обсяг знань учнів - учасників не відповідає рівню олімпіадних завдань. Прослідковується тенденція зниження рівня підготовленості учнів до участі у предметних олімпіадах.

Робота з обдарованою молоддю проводиться в основному на факультативних заняттях.

У своїй роботі методичні об’єднання керувалися Положенням про методичні об’єднання, у якому  визначено основні напрямки діяльності та  форми роботи цього підрозділу методичної служби,  а також використовували такі форми роботи, як взаємовідвідування уроків, відкриті уроки, огляд методичної літератури, виставки методичних напрацювань, творчі звіти,  консультації , моніторинг якості знань учнів.

Методичні об`єднання працювали за вчасно складеними планами, які були затверджені головою методичної ради.

На засіданнях методичних об`єднань розглядалися питання реалізації методичної проблеми, самоосвіти вчителів, відвідування уроків колег, проведення предметних тижнів, атестації вчителів і їх звіти, робота з обдарованими учнями, вивчення нормативних документів, впровадження сучасних педагогічних технологій у практику, обговорення результатів моніторингу рівня навчальних досягнень учнів, питання роботи над загальною методичною проблемою району. Це відображено в протоколах усіх МО.

Матеріали методоб`єднань зібрані в окремі папки й зберігаються в шкільному методичному кабінеті.

 

Участь учителів у конкурсі «Учитель року»

На жаль, учителі ліцею не беруть активної участі в конкурсі «Учитель року». Це питання обговорювалося й на нараді при директорові, і на засіданнях МО.

Але учитель Дяченко А.Г.,учитель «Основ здоров’я» стала лауреатом міського етапу конкурсу «Учитель року-2019»у номінації «Основи здоров’я».

 

Методичні оперативки 

Проводилися кожного місяця з певною категорією педпрацівників, залежно від інформації або питання, яке потрібно було вирішити. Розглядалися такі питання:
1. Дотримання єдиного мовного та орфографічного режиму в шкільній документації.
2. Атестація педпрацівників.

3. Робота з учнями, схильними до пропусків уроків та правопорушень.
4. Про проведення ЗНО в 11-х класах.

5. Взаємозв`язок дисципліни і якості навчальної діяльності учня і праці вчителя.
6. Про підготовку та проведення ДПА в  9, 11-х класах.
7. Про організоване закінчення навчального року.

 

Педагогічні консиліуми

 Були проведені:

1. Психолого-педагогічне забезпечення адаптації учнів 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеня (учителі ліцею й учителі, які навчають учнів 5-х класів).

2. Адаптація учнів 10-х класів до навчання у школі ІІІ ступеня (на основі висновків психологічного моніторингу).

 

Предметні декади, тижні

Згідно з річним планом  протягом року проведено предметні тижні. Було складено плани заходів у рамках тижнів, учителі проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями. На належному методичному рівні проведено тижні української мови і літератури, тиждень іноземної мови,   тиждень природничих наук та здорового способу життя, протягом року щомісяця, щотижня проводяться змагання, естафети, спортивні ігри з усіма учнями ліцею відповідно до вікових категорій. Під час тижнів проводилися показові уроки та виховні заходи. 

 

Співпраця з психологічною службою ліцею

Вирішальною ланкою системи методичної роботи в нашому ліцеї є психолого-діагностична служба, якою керує практичний психолог Гречаник М.І.. Психолог  надавала всебічну кваліфіковану допомогу учасникам освітнього процесу. Вона  провела наступні заходи:

- психолого-педагогічний семінар для кураторів 5-11-х класів «Протидія булінгу в освітньому процесі»;

- психологічний тренінг для педагогів «Стоп професійному вигорянню», «Формування навичок публічного виступу»;

- систему занять з учнями 9-х, 11-х класів «Психологічна готовність до ДПА та ЗНО» (Гречаник М.І., Кобзар О.А.);

- тестування «Учитель очима учнів»;

- тренінг для обдарованих учнів «Формування стресостійкості в освітньому процесі».

 

Співпраця з науковцями

Особлива увага під час організації методичної роботи приділяється роботі з науковими консультантами. Протягом навчального року педагогічний колектив ліцею співпрацював з науковими консультантами Линьовою І.О. та Линьовим К.О. Ними  були проведені майстер-класи, тренінги щодо покращення освітнього процесу в ліцеї, а саме «Інноваційний урок», «Система методичної роботи в ліцеї» тощо.

Також Віктор Громовий провів семінар-практикум зі стратегічних питань розробки внутрішньої системи само оцінювання роботи ліцею «Самооцінка школи: генеруємо ідеї, обираємо спектр інструментів, плануємо майбутнє».

 

 Вагомі події для Фінансового ліцею

- започатковано День відкритих дверей для вступників до 5-го класу;

- розроблено тимчасове положення про академічну доброчесність, строрена комісія з питань академічної доброчесності;

- зареєструвалися для участі в проекті  Марта Томахів, спеціаліст проекту, Проект сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP);

- брали участь у конференції "Академічна доброчесність: Практичний вимір" .

 

Аналіз стану методичної, освітньої,виховної роботи, анкетування учителів, учнів, батьківської громадськості, результати атестації педагогів дають підстави вважати, що основні завдання загальноліцейної методичної проблеми на 2018-2019 н.р. педагогічним колективом реалізовані.